بخشی از متن:
یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود. ازطرفی، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوه های ارتباطی دوطرفه (نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم) در این مقاله، به یکی از کانال های بازاریابی مستقیم یعنی بازاریابی تلفنی پرداخته شده است.
طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی تر شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر می شود در این فضا از بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دوطرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود، و علت آن هم تعامل دوطرفه ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد. در این ارتباط، علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتری تلاش می کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه سوق دهد، فرصتی فراهم می شود تا صدای مشتری را نیز بشنود که نتایج آن برای رقبا و گسترش کسب و کار حائزاهمیت است به طوری که بنگاه می تواند مشتری را بشناسد و نیاز او را بداند و در راستای کسب رضایت مشتری با نگرش برد دوجانبه حرکت کند. یکی از راههای بازاریابی مستقیم، بــازاریابی تلفنی است که بهره گیری صحیح از تلفن علاوه بر نکات پیش گفته در راستای مدیریت زمان نیز به بازاریابان در دنیای شلوغ و پیچیده امروزی کمک می کند. در این مقاله به بازاریابی تلفنی و مهارتهای لازم برای نیل به موفقیت درمذاکرات تلفنی پرداخته شده است.
اگر بدون وقت قبلی به محل استقرار مشتری مراجعه کنید، زمان زیادی را در راه صرف می کنید و امکان دارد طرف در محل حاضر نباشد و یا اینکه ممکن است مدتی را در انتظار باشید ولی بازهم شما را نپذیرد. پس بهتر است ملاقاتهای حضوری حتی الامکان با وقت قبلی باشد. تلفن را دست کم نگیرید. از تلفن استفاده کنید. این وسیله سرعت کار شما را افزایش می دهد و اگر هم مشتری نبود زمان اندکی را از دست داده اید. بدانید که تلفن برای شروع ارتباط بسیار مناسب است (مگر برای مشتریان قدیمی که با تلفن سفارش می دهند(.
برای برقراری ارتباط با افراد مهم یکی از بهترین زمانهای تماس تلفنی، صبح زود است و یکی آخر وقت که منشی ها رفته اند. منشی ها بسیار خوب هستند اما باید پذیرفت که بعضی از مواقع مانع برقراری تماس می شوند. باید تکنیک های بازاریابی تلفنی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.
- بی جهت روی بعضی از مواضع پافشاری نکنید؛
- به آداب و اعتقادات طرف مذاکره کننده احترام بگذارید؛ - تلفن را درست نگه دارید تا صدای شما واضح باشد. کلمات را واضح و با تلفظ صحیح به کار ببرید؛
بخشی از متن:
فرمت فایلpdf
تعداد صفحه 2
با توجه به تحقیقات گسترده ایی که صورت گرفته ، نزدیک به ۴۰۰ شرکت بازاریابی حرفه ای راه خود را از سمت بازاریابی هایی مثل b2b و دیگر نوع بازاریابی موجود ، به سمت بازاریابی محتوا کج کرده اند ، در حال حاضر استخدام بازاریابان محتوا در این شرکت ها ، بازاری داغ را به راه انداخته است ، این موضوع ، دلیلی محکم برای پر اهمیت بودن محتوا می باشد .
بخشی از متن:
فرمت فایلpdf
تعداد صفحه 1
جیسون پوتاش کارشناس و مخترع نرم افزار و دوره آموزشی در زمینه بازاریابی از طریق مقالات، بازاریابی مقاله ای را به درخت فرسوده شکوهمندی با هزاران شاخ و برگ تشبیه می کند که نور خورشید را برای تغذیه تنه و ریشه های خود جمع آوری می کند. مقاله های شما هم این توانایی را دارند که همانند یک خورشید یا یک منبع تغذیه کننده باشند؛
بخشی از متن:
امنیت اطلاعات به معنای واقعی یعنی با استفاده از یک سری فرآیندها از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات و یا محصولات و اعمال تغییرات یا حذف کردن آنها جلوگیری کنیم.
این عمل را می توان به نحوی حفاظت از منابع موجود، در موقعیت های مختلف، توسط افرادی که مسئول امنیت اطلاعات هستند در نظر گرفت .
فهرست:
بخشی از متن:
موضوع تحقیق : بازاریابی توصیفی و هنجاری
فایل: ورد و پیدی اف
7صحفه
بخشی از متن:
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعاتی- 20 اسلاید
این سیستم از افراد ،ابزار ورویه ها تشکیل میشود ومیتوان بدان وسیله اطلاعات مورد نیاز را بصورت دقیق جمع آوری ،طبقه بندی ،تجزیه و تحلیل و توزیع کرد و بازار یاب ها بر اساس آن تصمیمات لازم را بگیرند .
بخشی از متن:
تغییر بودجه به معنای تغییر کامل برنامه کاری شماست اگر شما در سازمانی با سیستم های باز مالی و بازاریابی کار می کنید، می توانید نگاهی خلاصه به برنامه های بازاریابی داشته باشید … اما این نگاه خلاصه نکات ظریف و ویژه اجرای آن را به شما ارائه نخواهد کرد. بازاریابی با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است،و شما باید با همین سرعت سعی کنید بهترین عملکرد خود را نیز حفظ کنید.
فرمت فایل پی دی اف
تعداد صفحه 3
بخشی از متن:
به تعریفی جامع، فرایند کشف، ترجمه خواسته های مشتریان صنعتی و نیازها و الزامات آنها به کالا و خدمات ویژه جهت ارتباط موثر شیوه های توزیع، قیمت گذاری، خدمات پس از فروش، متقاعد کردن بیشتر و بیشتر مشتریان برای استفاده مستمر از این کالا و خدمات را بازاریابی صنعتی می نامیم.
فرمت: پی دی اف
تعداد صفحات:2
بخشی از متن:
پاورپوینت بازاریابی بازارگرائی و بازار شناسی
بخشی از متن:
این کتاب از سایت آمازون خریداری و توسط دکتر مرتضی هاشمی آریان و دکتر پیمان زندی مهندس میثم مسعودیان ترجمه و با همکاری انتشارات سبزان به چاپ رسیده است.
شما با مطالعه این کتاب یاد میگیرید که چگونه تیم کاری داشته باشد و چگونه کالای خود را بفروشید
116 صفحه
پی دی اف
بخشی از متن:
پاورپوینت بازاریابی رابطه مند
با شدت گرفتن رقابت بین شرکتها در مشتری یابی برای محصولات و خدماتشان و همچنین افزایش قدرت مشتری در دنیای رقابتی امروز، شرکتها دیگر نه تنها باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشند، بلکه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با آنان را نیز باید مورد توجه قرار دهند.دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست. تغییر در فناوری، تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته های مردم، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی. این تغییرات هم بر ساختار صنعت و هم ماهیت رقابت تأثیر شگرف داشته است. جای تعجب نیست که، در این محیط متلاطم با تغییرات شتابنده، موسسات مجبور شدهاند شیوه واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند، به طوری که کمتر روی محصولات و بیشتر به مشتریان و روابط متمرکز شوند و به جای دیدی کوتاه مدت، دیدی بلند مدت را در پیش گیرند. (20001 Harrison)شدت رقابت وپیچیدگی آن، بسیاری از سازمان ها را ناگزیر از پذیرش جهان بینی جدید مفهوم بازاریابی، یعنی "بازاریابی رابطهمند" نموده است.
و ...
در 29 اسلاید
قابل ویرایش
بخشی از متن:
پاورپوینت بازاریابی گوشه ای - 12 اسلاید
گوشه بازاریابی چیست ؟
کلمه "niche" ریشه فرانسوی دارد و به معنی لانه است . بازاریابی گوشه ای هدف گذاری روی یک محصول و یا خدمت در بخش کوچکی از بازار که به راحتی طبق روال معمولی محصول به بازاریابان کمک نمی کند ،میباشد.
بازار تخصصی است که پیشنهادهای ویژه ای متمرکز بر بخش کوچک شده ای از بازار در آن ارائه می شود.
گوشه های ویژه در بازار اشاره به دسته های کوچکتری از مشتریان دارد که نیازهایی مشخص، بـا ترکیبـی یگانه از نیازها دارند. تمرکز بر مشتریان یک گوشه ویژه از بازار، امتیازهای فراوانی به همراه دارد که از آن میان میتوان به فرصت شناخت شخصی و از نزدیک به مشتری، رویارویی بـا رقیبـان بسـیار کـم و درآمد خوب اشاره کرد و در بسیاری از بازارهای امروز، برگزیدن یک گوشه ویژه به یک هنجار تبدیل شـده است.
شروع و ایجاد یک کسب و کار قوی نیاز مند قدمهای ویژه ای می باشد:
-شناسایی گوشه خاص بازاربا همه خصوصیات آن. شامل اطلاعات دمو گرافیک مثل : انواع و شخصیت های مردم در بازار ،منطقه جغرافیایی- ساختار قیمت گذاری- هزینه این خدمات – موانع – میزان سرمایه و یا دانش آن
2-نوشتن اهداف برای خانواده و دوستان و تصمیم گیری در باره سازگاری این اهداف با اهداف خانواده و اطرافیان
3-تصمیم در باره منابع –سرمایه –زمین –نیروی کار-دانش- مهارت خاص- و یا استعداد برای تعهد در گوشه بازار
4-توسعه کسب و کار و یا طرح بازار یابی
بخشی از متن:
پرسشنامه تدوین شده شامل 10 سؤال عمومی و 40 سوال تخصصی است که سوالات تخصصی دارای طیف لیکرت است و با استفاده از نظر صاحب نظران امر به ویژه استاد محترم راهنما طراحی شده است.
فرمت فایل: doc
تعداد صفحات 4 صفحه می باشد.
عنوان پرسشنامه : عوامل موثر برموفقیت کسب و کار های الکترونیک در ایران
با سلام
احتراماً در راستای انجام یک پژوهش و تحقیق دانشگاهی با عنوان " عوامل موثر برموفقیت کسب و کار های الکترونیک در ایران " نیازمند تکمیل پرسشنامه پژوهش مذکور توسط دارندگان وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد الکترونیک می باشم، با توجه به اینکه وب سایت شما جزء این نوع کسب و کارها می باشد و همچنین شما با دارندگان و صاحبان این نوع کسب و کارها در ارتباط می باشید خواهشمندم در خصوص موضوع تکمیل پرسشنامه توسط ایشان و همچنین خودتان مساعدت فرمایید. امیدوارم این پژوهش بتواند راهگشای کارآفرینان برای راهاندازی کسب و کارهای اینترنتی جدید و همچنین باعث رشد این کسب و کارها بشود.
پیشاپیش از بذل عنایت و تخصیص بخشی از اوقات ارزشمند خود به همکاری و همراهی با این پژوهش کمال سپاسگذاری را دارم.
...................
بخشی از متن:
فرمت فایل word
تعداد صفحات 28
آماده پرینت گرفتن
نخستین و مهم ترین اصل بازاریابی تمرکز بر نیازها و خواسته ها ی مشتر یان است؛ زیرا بدون توجه به آن، شرکت ها در محیط رقابتی امروز قادر به ادامه حیات نخواهند بود. شرکت ها می دانند که ارائه محصول ها و خدمات باکیفیت، متناسب با نیازها و خواسته های مشتر یان، مزیت رقابتی مهمی است که به فروش و سود بیشتر منجر می شود؛ بنابراین شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان و اتخاذ استراتژی ها و برنامه های مناسب برای تأمین این نیازها و خواسته ها از مهم ترین فعالیت های شرکت ها در بازارهای رقابتی است. که با توسعه روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیرات گسترده ای در فرآیندهای تجاری به وجود آورده است و اینترنت به عنوان مؤثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای بین المللی را فراهم ساخته است اما بسیاری از شرکت ها در زمینه چگونگی استفاده از روش های گوناگون بازاریابی الکترونیکی و تأثیرات آن در بازارهای داخلی و صادراتی از آگاهی های لازم برخوردار نیستند.
این مقاله با نگاه کلی به تعاریف و اصول بازاریابی الکترونیکی و پارادایم های جدید مطرح شده، درصدد سوق دادن شرکت ها و مؤسسات به استفاده از این نوع بازاریابی برآمده و با بررسی ابعاد گوناگون این موضوع، رهنمودهایی برای تغییر در آمیخته سنتی بازاریابی به سمت آمیخته بازاریابی الکترونیکی(نوین) ارائه می دهد. نتایج این بررسی حاکی از آن است که در عصر رقابتی امروز این نوع بازاریابی به عنوان یک عامل راهبردی و مزیت رقابتی، در رشد فروش و افزایش سهم بازارهای داخلی خارجی به شرکت های کوچک و متوسط کمک شایانی نموده است. و چنانچه شرکت های کوچک و متوسط در بکارگیری از این تکنولوژی، با اصول مشروحه در پایان نامه مبادرت ورزند شاهد صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی خواهند بود.
فهرست مطالب
چکیده
1-بازاریابی اینترنتی
1-1 تاریخچه
2-بنگاههای کوچک و متوسط
2-1 تعریف
2-2 ویژگیهای بنگاههای کوچک و متوسط
2-3 موانع توسعه بنگاههای کوچک و متوسط
3-بازاریابی در بنگاههای کوچک و متوسط
3-1 روشهای بازاریابی اینترنتی EMS ها
یک وبلاگ بسازید
یک مجله الکترونیکی ایجاد کنید (eniZE)
بازاریابی به وسیله مقالات
3-2 بازاریابی اینترنتی EMS ها در کشورهای در حال توسعه
3-3 مـشکلات بازاریابی اینترنتی در EMS ها
4-بازاریابی بنگاههایی کوچک و متوسط در ایران
نتیجهگیری
منابع
بخشی از متن:
تحقیقات بازاریابی پیوسته و آنلاین ( کامپیوتری )
تصمیمات بازاریابی نوعاً بر مبنای تحقیقاتی که ، از طریق خدمات پستی سریع ، پیام مراکز خرید ، گفتگوی تلفنی ، مذاکرات گروهی منسجم و موردی از این صورت می گیرند ، اتخاذ می شوند . این شیوه های مربوط به تحقیقات بازاریابی وقت گیر و پر خرج بوده ، و برای دستیابی به نتایج دقیق مستلزم تلاش و کوشش زیادی می باشد . این مقاله شیوه نوینی را برای انجام تحقیقات بازاریابی آنلاین ارائه می دهد ة که بر مبنای چندین نظریه از جمله دانش فعال و موثر ، گروههای کنترلی و تجربی مشابه ، و تجربیات صریح و ضمنی می باشد . این نظریات ، توام با فرصت هایی که به واسطه تعداد فراینده خریداران آنلاین ایجاد می شوند ، می توانند تحقیقات بازاریابی سریع ، منظم و کم هزینه ای را سبب گردند .
ورد
بخشی از متن:
کسب و کار کوچک
در ابتدای این تحقیق درباره کسب و کار لازم است ابتدا یک تعریف کلی از ان داشته باشیم و هم چنین اهداف ان را بررسی کنید:
تعریف: طرح کسب و کار سندی مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص میکند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی ، نیازها ، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند.
طرح هم برای صاحب آن و هم برای حمایت کنندگان مالی آن، به دلایل زیر لازم است:
1- مهم آن است که مالک درباره هدف خود از کسب و کار و منابعی که برای آن نیاز دارد به دقت فکر کند. این موضوع در برآورد میزان سرمایه مورد نیاز، به وی کمک خواهد کرد.
2- بعید به نظر میرسد که مالک کسب و کار، برای راه اندازی آن سرمایه کافی داشته باشد. حمایت کنندگان مالی-بانکها یا سرمایه گذاران ریسکی-باید متقاعد شوند که سرمایه گذاری در کسب و کار جدید، منطقی و درست است.
3- فرض بر این است که اگر کسب و کار ایده خوبی نداشته باشد، هم برای صاحب آن و هم برای حمایت کنندگان مالی آن، باید این موضوع را در مرحله برنامه ریزی و قبل از هدر رفتن مقدار زیادی از زمان و هزینه، شناسایی کنند.
ورد
بخشی از متن:
دانلود مقاله درباره مسایل بازاریابی بین المللی
مقدمه
سال 92 با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید تا سرآغازی برای بهاری دیگر و سالی نو باشد، اتفاقاتی که در نیمه دوم سال گذشته رخ داد امیدهایی را در دل فعالان اقتصادی پیرامون بهبود فضای کسب و کار پدید آورد و امید می رود سال جدید برای بخش خصوصی و صنعتگران کشور، سالی حداقل بهتر از چند سال گذشته، باشد. به هر حال، لازمه رشد و شکوفایی در یک کشور رشد و توسعه و ارتقاء صنایع تولیدی مدرن و کارآمد میباشد که در صورت وجود سختافزاری این چنین و حتی بالاتر از آن فراهم نمودن زیرساختها و بستر رشد و تعالی تولیدات صنعتی و بهرهبرداری از تکنولوژیهای روز دنیا مقولهای مهم بنام کابل نیاز دارد که بتواند چرخهای صنعت و تولید یک کشور را به حرکت در آورد و آن را متعالی نماید و این چنین بود که دانشجویان گروه 6 سمینار مسائل بازاریابی برآن شدند تا موضوع خود را تسخیر بازارهای جهانی کابلهای ویژه و فشارقوی قرار دهند .
و ...
در فرمت ورد
در 13صفحه
قابل ویرایش
بخشی از متن:
مقدمه: بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراکه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است. مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است. پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ای از...
نـوع فایـل : PowerPoint
تعداد اسلاید : 23
حجم فایل : 672 کیلوبایت
بخشی از متن:
فرمت: pdf - word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:16
حجم:162 kb
اولین تصمیم یک شرکت داخلی، تصمیم ورود یا عدم ورود به بازارهای خارجی است. عوامل متعددی می توانند ورود به بازارهای خارجی را به عنوان یک استراتژی جدید یا گسترش یافته مطلوب جلوه دهد. این عوامل شامل نرخهای رشد بالاتر، رقابت کمتر، سودهای بیشتر، تنوع بازارها و محصولات، گریز از اقتصاد داخلی ضعیف، محرکهای مالیاتی، و مراحل مختلف در چرخه عمر محصول است. البته همزمان عوامل نامطلوبی نیز وجود دارند، مثل موانع تجاری و کنترلهای صادرات، پیچیدگی ها و خط قرمزهای موجود در صادرات، قوانین و محدودیتهای دولتی (شامل قواعد ضد تراست، قوانین مالیاتی و اعطای امتیاز)، ریسک بیشتر و خط همیشگی سلب مالکیت (تصاحب اموال) در برخی کشورها. رشد استراتژیک را در یک مورد یا بیشتر از این سه جهت ممکن می توان جستجو کرد: رشد متمرکز، رشد یکپارچه و یا تنوع.
بخشی از متن:
تا زمانیکه فاصله تولید کننده و مصرف کننده کوتاه بود ، تولید کننده از نیازها ، خواسته ها ، سـلایق ، آداب و رسوم مصرف کننده مطلع بود و به وجــود بـازاریابی و مدیریت بازار نیـــازی احساس نمی شـد
اما در شرایط اقتصادی که بسیاری از شرکت های بزرگ مرزهای ملی را برای فعــالیت های تجاری خـود کوچک یافته اند ، جهانی فکر می کنند ، جهـانی تولید می کنند ، و در سطح جهانی محصولات خود را توزیع می نمایند ،
فعالیت های بازاریابی زیــادی باید انجـام شـود تا کالا از تولید کننده به مصـرف کننده برسد .
بخشی از متن:
محدودیتی در کار نیست
شما خود را محدود کرده اید،
فراموش نکنید که نمی توان طبیعت را فریب داد، شما تنها وقتی که بهای لازم را بپردازید، آنچه را می خواهید به دست می آورید! "ناپلئون هیل "
وگرنه ...
آغاز کنید!
نهراسید!
پشتکار داشته باشید!!
بخشی از متن:
آنچه که امروزه به عنوان تبلیغات نو وجدید می شناسیم ریشه دراواخر قرن نوزدهم واوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد.اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی وتجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ واختراع ماشین چاپ در سال1450 را در نظر گرفت.
1- دوره علائم تجاری 2- نشانه ها وتبلیغ روی دیوارها 3- جارچیهای شهر
در ایران هم این تکامل دورانی را طی نموده است: 1- دوره ی باستان 2- عصر جدید با ورود دستگاه چاپ به ایران در عصر قاجار
این مقاله به این دورانها تا ظهور کانون های آگهی تبلیغاتی می پردازد
9 صفحه
ورد
بخشی از متن:
فرمت ورد 20 صفحه
بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟
بخشی از متن:
ااین فایل شامل 17 اسلاید بسیار اموزنده است و توضیح می دهد که در بازاریابی باید در مورد تحقیقات پیشین و باشگاههای دیگر اطلاعات جامع داشته و با متخصصین این رشته مشورت و راهنمایی گرفت تا با مرحله آماده سازی و شناخت نیازهای باشگاه به یک توسعه پایدار دست یافت.
پاورپوینت
بخشی از متن:
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Wordتعداد صفحه:17
مقدمه:
در برنامه سوم و چهارم ، صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده است و بر آمادگی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی جهت بکارگیری استراتژی های صادراتی تأکید گردیده است .
توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه ها
و تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بانکها ، بیمه ، حمل و
نقل و . . . به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .
در این گزارش بطور مختصر و مفید به مفهوم صادرات و بازاریابی می پردازیم با این
شعار که :
« در دنیای آینده ، بازاریابی جهانی و جهان بازاری شدن ملاک عمل قرار می گیرد . »
بخشی از متن:
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 13
شرح مختصر :
سال ۹۲ با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید تا سرآغازی برای بهاری دیگر و سالی نو باشد، اتفاقاتی که در نیمه دوم سال گذشته رخ داد امیدهایی را در دل فعالان اقتصادی پیرامون بهبود فضای کسب و کار پدید آورد و امید می رود سال جدید برای بخش خصوصی و صنعتگران کشور، سالی حداقل بهتر از چند سال گذشته، باشد. به هر حال، لازمه رشد و شکوفایی در یک کشور رشد و توسعه و ارتقاء صنایع تولیدی مدرن و کارآمد میباشد که در صورت وجود سختافزاری این چنین و حتی بالاتر از آن فراهم نمودن زیرساختها و بستر رشد و تعالی تولیدات صنعتی و بهرهبرداری از تکنولوژیهای روز دنیا مقولهای مهم بنام کابل نیاز دارد که بتواند چرخهای صنعت و تولید یک کشور را به حرکت در آورد و آن را متعالی نماید و این چنین بود که دانشجویان گروه ۶ سمینار مسائل بازاریابی برآن شدند تا موضوع خود را تسخیر بازارهای جهانی کابلهای ویژه و فشارقوی قرار دهند .
فهرست:
مقدمه
تاریخچه کابل در دنیا
تاریخچهی کابل در ایران
سیاست های کلان تولیدکنندگان کابل
چشم انداز
ماموریت
منابع انسانی
ماشین آلات
فروش و سهم بازار
مشکلات
پیشنهادات
نتیجه گیری منابع
بخشی از متن:
48 صفحه
word
مقدمه :
هر روز میلیاردها دلار کالا و خدمت بین کشورهای جهان مبادله می شود. امروزه ملتهای جهان از طریق شبکه چند ملیتی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به یکدیگر پیوند خورده اند. هر اندازه این ارتباطات مهمتر و پیچیده تر می شوند کشورها از یکسو ثروتمندتر و از سوی دیگر نسبت به مداخله کشورهای خارجی آسیب پذیرتر می گردند. این آسیب پذیری محیط مالیه و تجارت بین المللی را تبدیل به یک میدان سیاسی می کند.
این فصل جنبه های مهم اقتصادی و مالی جهانی را در بر می گیرد. ابتدا اهمیت نظریه های تجارت بین المللی توضیح داده می شود و سپس رشد داد و ستد بین المللی مورد توجه قرار می گیرد آنگاه محدودیتهای تجاری و همچنین سازمانهایی که امر تجارت را تسهیل می کنند، تبیین می گردد، سپس دلیل گروه بندی های منطقه ای بررسی می شود. علاوه بر سناخت این عوامل اقتصادی که بازاریابی بین المللی را تحت ت ثأثیر قرار می دهد، بررسی محیط اقتصادی هر کشور خاص از قبیل شناخت متغیرهایی همچون جمعیت، درآمد و تولید ناخالص ملی یک کشور در تصمیم به ورود به یک بازار خارجی نقش بسزایی دارد.
تجارت بین المللی (INTERNATIONAL TRADE)
به سختی می توان کشوری را در جهان یافت که خودکفا باشد. اصلاٌ چرا باید خودکفا بود؟ محدود کردن مصرف فقط در حد تولیدات داخلی بدلیل کوچک شدن دامنه محصولات و کاهش کیفیت کالاها، باعث پایین آمدن سطح زندگی مردم می شود.
کالاهای خارجی در افزایش سطح زندگی مردم یک جامعه بسیار مؤثر است. اما همانطوری که در جدول شماره (1ـ2) نشان داده شده است، میزان تجارت خارجی تمام کشورها یکسان نیست. به عنوان مثال، واردات ژاپن، مکزیک و ایالات متحده آمریکا کمتر از 13 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) آنها می باشد در حالیکه نسبت واردات به (GDP) در هلند و بلژیک به ترتیب 46 درصد و 61 درصد می باشد. حتی در کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا که ظاهراً زیاد متکی به کالاهای وارداتی نیستند، کالا و خدمات خارجی نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند. مثال زیر کالاهای مورد استفاده یک مصرف کننده آمریکایی را توصیف می کند:
«دانشجویی ینام پیتر جانسون، با صدای رادیوی سونی از خواب بیدار شد. پس از استحمام در حالیکه به آوای موسیقی یک گروه بریتانیائی گوش می کرد، کت و شلوار ایتالیائی خود را پوشید، در سر میز صبحانه وی یک فنجان قهوه برزیلی، کاسه ای پر شده از غلات برشته (CEREAL) را که از گندم آمریکایی و موز کلمبیایی تهیه شده بود، میل نمود. نگاهی سریع به ساعت سوئیسی اش وی را متوجه کرده که باید عجله کند، در غیر اینصورت به کلاسش نخواهد رسید. او با اتومبیل خود را با بنزینی که از نفت عربستان سعودی تهیه شده بود، پر کند. بالاخره وی خود را به کلاس درسش رساند، جائیکه 30 درصد از دانشجویان پاسپورت غیرآمریکائی داشتند«.
علاوه بر کالاها، خدمات نیز نقش مهمی را در اقتصاد جهانی دارا می باشند. خدمات تقریباً 25 درصد از صادرات جهانی را در بر می گیرد. صنایعی همچون بانکداری، مخابرات، بیمه، ساختمان، حمل و نقل، توریسم و مشاوره بیش از نیمی از درآمد ملی بسیاری از کشورهای ثروتمند را تشکیل می دهد. به عنوان مثال خدمات 70 درصد از GDP و 75 درصد از مشاغل را در ایالات متحده آمریکا به خود اختصاص داده است.
بخشی از متن:
صفحه16
فرمت: WORD
مقدمه :
در برنامه سوم و چهارم ، صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده است و بر آمادگی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی جهت بکارگیری استراتژی های صادراتی تأکید گردیده است .
توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه ها
و تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بانکها ، بیمه ، حمل و
نقل و . . . به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .
در این گزارش بطور مختصر و مفید به مفهوم صادرات و بازاریابی می پردازیم با این
شعار که :
« در دنیای آینده ، بازاریابی جهانی و جهان بازاری شدن ملاک عمل قرار می گیرد . »
تعریف صادرات :
صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .
صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب
درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید .
شرایط صادرات :
اصول و قواعد صادرات
یکی از قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است .
بازار سه اصل دارد :
حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند :
بخشی از متن:
تعداد اسلاید:30
فرمت:pptx
حجم: 1.49mb
قابل ویرایش میباشد.
انیمیشن دهی و ترانسیشن دهی شده میباشد.
بخشی از متن:
فرآیندی است شامل جریانی از کالا یا خدمات از سوی تولید کننده به سوی مصرف کننده ، به صورت مستقیم و از طریق توزیع کنندگان با استفاده از بازاریابی چهره به چهره ، برای ایجاد رضایت در مشتریان و رسیدن سازمان به اهداف خود و سهامدارانش
بخشی از متن:
فایل پاورپوینت .
26 اسلاید.
مدت زمان ارایه:حدود 30 دقیقه
این فایل جهت ارایه در کلاس یا کارگاه نوشته شده است. موضوع ارایه یکی ار به روز ترین بحث های بازاریابی می باشد.
عناوین:
1-از بحران نترسید
2-مشتریان فعلی را ارزشمند بدانید
3-اصراف هزینه را متوقف کنید
4-منافع را بفروشید
5- بازگشت سرمایه گذاری
6- ....
.
.
.
10-...
بخشی از متن:
فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش
حجم دانلود : 3 مگابایت
تعداد صفحات: 65 صفحه
بخشی از متن:
فرمت فایل : pptx - قابل ویرایش
تعداد اسلاید : 17
بخشی از متن:
سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است برخاسته از متن انقلاب اسلامی که در اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ تأسیس گردید و از این پس در اساسنامه به اختصار «سازمان» نامیده میشود
سازمان نهادی است دینی و فرهنگی که دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و در چارچوب سیاستهای مقام معظم رهبری اداره میگردد
مرکز اصلی سازمان در تهران است و میتواند در داخل کشور اقدام به ایجاد واحد اداری، فرهنگی یا نمایندگی نماید.
ورد
37 صفحه
بخشی از متن:
موضوع: تحقیقات بازاریابی پیوسته و آنلاین ( کامپیوتری )
تصمیمات بازاریابی نوعاً بر مبنای تحقیقاتی که ، از طریق خدمات پستی سریع ، پیام مراکز خرید ، گفتگوی تلفنی ، مذاکرات گروهی منسجم و موردی از این صورت می گیرند ، اتخاذ می شوند . این شیوه های مربوط به تحقیقات بازاریابی وقت گیر و پر خرج بوده ، و برای دستیابی به نتایج دقیق مستلزم تلاش و کوشش زیادی می باشد . این مقاله شیوه نوینی را برای انجام تحقیقات بازاریابی آنلاین ارائه می دهد ة که بر مبنای چندین نظریه از جمله دانش فعال و موثر ، گروههای کنترلی و تجربی مشابه ، و تجربیات صریح و ضمنی می باشد . این نظریات ، توام با فرصت هایی که به واسطه تعداد فراینده خریداران آنلاین ایجاد می شوند ، می توانند تحقیقات بازاریابی سریع ، منظم و کم هزینه ای را سبب گردند .
مقدمه
پیش بینی رابطه بین متغیرهای بازاریابی و متغیرهای واکنشی در تصمیمات مربوط به فعالیتهای تجاری که ، در آنها بازاریابی و خرید و فروش بهم وابسته است ، از اهمیت برخوردار می باشد ، این مثال ساده را در نظر بگیرید که ، یک خرده فروش باید قیمتی که با آن کالایی خاص را به فروش برساند ، تعیین نماید . یک تصمیم گیری اصولی خرده فروش را بر آن می دارد که رابطه بین قیمت کالا ( متغیر بازاریابی ) و تقاضای کالا ( متغیر واکنشی ) را در قیمت گذاریهای مختلف مورد توجه قرار دهد . حال مثال را پیچیده تر در نظر بگیرید ، وضعیتی را فرض کنید که خرده فروش احساس می کند که انجام تبلیغات برای کالا به در آمد فراینده ای منجر خواهد شد. این تبلیغات ممکن است به شکل کاهش موقتی قیمت که از طریق بکارگیری کوپن حاصل می شود صورت گیرد . تعیین بهای اعتباری کوپن قیمت موثری که با آن کالا به فروش می رسد را مشخص می نماید و این قیمت موثر تنها در صورتی مشخص می گردد که تقاضا در مراحل قیمت گذاری مختلف معلوم باشد . با این وجود اگر سایر تاثیرات در نظر گرفته شوند ، تصمیم گیری سخت تر می شود . اگر خرده فروش چندین نمونه کالا را به فروش برساند ، کاهش قیمت یک نمونه خاص به خریداران ممکن است در طی دوره تبلیغ ، آن کالا را به مقدار زیاد ذخیره نمایند ، که این امر به کاهش فروش کالایی که در دوره تبلیغ و در آمدهای خالص ثابت را دنبال می کند ، می انجامد .
این مثالهای بالا بیانگر پیچیدگی بازاریابی و خرید و فروش می باشند . فردی ممکن است اینطور مطرخ نماید که این مساله تابع شیوه های تحلیلی است و بگوید که تصمیمات آگاهانه مبتنی بر بازاریابی و خرید و فروش مستلزم پیش بینی رابطه بسیار متنوع بین متغیرهای بازاریابی و متغیرهای واکنی باشند . به عبارت ساده تر ، آنها مستلزم این هستند که بدانیم که ، در زمان متغیر یک یا چند متغیر بازاریابی ، متغیرهای واکنشی چطور تغییر پیدا خواهند کرد . پیش بینی عملکرد یک متغیر واکنشی در هنگام تغییر متغیر بازاریابی نیازمند اطلاعات و اگاهی هایی می باشد . شاخصاً این اطلاعات از طریق تحقیقات بازاریابی که ، بواسطه خدمات پستی سریع ، پیام های مراکز خرید ، گفتگوهای تلفنی ، مذاکرات گروهی متمرکز و مواردی از این دست صورت می گیرند ، گرد آوری می شوند . در مثال ساده ای که در بالا عنوان شد ، شخص ممکن است از طریق گفتگوهای تلفنی از مشتریان بخواهد که احتمال خرید کالای مورد نظرشان را در قیمت گذاری های مختلف تشریخ نمایند و این اطلاعات گردآوری شده را بکار گیرد تا رابطه بین متغیر بازاریابی ( قیمت ) و متغیر واکنشی ( تقاضا) را تعیین نماید . تاثیر متقابل یک شخص بر دیگری که در برخی از این شیوه های گرد آوری اطلاعات ( برای مثال ، در گفتگوی تلفنی ) ضروری است ، توام با مدت زمان زیاد انجام کار ( برای مثال ، بواسطه زمان انتقال یک پست سریع به سوی و از طرف فرد پاسخگر ) و مقدار موثر اوقات – شخص بیانگر این شکل قدیمی تحقیقات بازاریابی اند که پرخرج ، کند و مستعد خطا و اشتباه می باشند .
با فرمت ورد
تعداد صفحات: 17
بخشی از متن:
موضوع: تحقیقی در خصوص کسب و کار کوچک
در ابتدای این تحقیق درباره کسب و کار لازم است ابتدا یک تعریف کلی از ان داشته باشیم و هم چنین اهداف ان را بررسی کنید:
تعریف: طرح کسب و کار سندی مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص میکند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی ، نیازها ، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند.
طرح هم برای صاحب آن و هم برای حمایت کنندگان مالی آن، به دلایل زیر لازم است:
1- مهم آن است که مالک درباره هدف خود از کسب و کار و منابعی که برای آن نیاز دارد به دقت فکر کند. این موضوع در برآورد میزان سرمایه مورد نیاز، به وی کمک خواهد کرد.
2- بعید به نظر میرسد که مالک کسب و کار، برای راه اندازی آن سرمایه کافی داشته باشد. حمایت کنندگان مالی-بانکها یا سرمایه گذاران ریسکی-باید متقاعد شوند که سرمایه گذاری در کسب و کار جدید، منطقی و درست است.
3- فرض بر این است که اگر کسب و کار ایده خوبی نداشته باشد، هم برای صاحب آن و هم برای حمایت کنندگان مالی آن، باید این موضوع را در مرحله برنامه ریزی و قبل از هدر رفتن مقدار زیادی از زمان و هزینه، شناسایی کنند.
اجزای یک طرح کسب و کار:
1- اهداف کلی
2- مشخصات مجری طرح و همکاران
3- تعریف و توصیف کسب و کار
4- تحلیل استراتژی بازار
5- تحلیل مالی
6- خلاصه
طرح کسب و کار نشان دهنده چیست؟
آماده کردن یک طرح کسب و کار نتیجه نهایی روند طرح ریزی نیست ، بلکه تحقق طرح ، هدف نهایی است. با این وجود نوشتن طرح یک مرحله میانی مهم است. طرح نشان می دهد که بمنظور یک کسب و کار محرز ، بررسیهای دقیق در ایجاد کسب و کار انجام شده است و برای راه اندازی آن کارآفرین ، وظیفه اش را انجام داده است.
هدف طرح
وجود یک طرح کسب و کار رسمی ، صرفنظر از اندازه کسب و کار آن ، به همان اندازه که برای راه اندازی مهم است برای یک کسب و کار برقرار ( محرز ) نیز مهم است.
این طرح چهار عمل اصلی را بصورت زیر انجام می دهد:
1- به مدیر یا کارآفرین کمک می کند که جوانب و پیشرفت پروژه یا کسب و کارش را مشخص ، متمرکز و بررسی کنند.
2- یک چهارچوب منطقی و حساب شده ایجاد می کند تا در آن یک حرفه بتواند توسعه یابد و تدابیر مربوط به آن حرفه را در چند سال آینده دنبال می کند.
3- بعنوان ماخذ و مبنایی برای مذاکره با اشخاص ثالث مانند سهامداران ، دفاتر نمایندگی ، بانکها ، سرمایه گذاران و ... بکار می رود.
4- معیاری را برای سنجش وضعیت واقعی کسب و کار در برابرآنچه که باید باشد، ارائه می دهد.
همانطور که دو شغل مثل هم وجود ندارد و بنابراین طرحهای کسب و کار مانند هم نیز وجود ندارد. از آنجائیکه ، برخی موضوعات در طرح به یک طیفی از کسب و کارها مرتبط هستند بنابراین این امر مهم است که مفاد و مندرجات طرح ها با امور فردی متناسب باشد. با این حال ، بیشتر طرح ها از یک ساختار آزموده شده و نظر عمومی بر روی ( در مورد ) آماده سازی طرحی ک بطور وسیعی قابل اجراست متابعت می کنند.
طرح کسب و کار می بایست نگرشی واقع بین از پیش بینی ها ومقاصد بلندمدت داشته باشد. این دید و نگرش چهارچوبی را به وجود می آورد که طرح باید در آن فعالیت کند و نهایتا" یا موفق می شود یا شکست می خورد. برای مدیران و یا کارآفرینانی که به دنبال حمایت خارجی هستند ، آماده کردن یک طرح جامع ، موقیت را در افزایش بودجه ها یا تجهیز پشتیبان ضمانت نخواهد کرد. عدم وجود یک طرح منطقی ، یقینا شکست را حتمی خواهد کرد.
اهمیت پروسه
ایجاد یک طرح کسب و کار رضایت بخش امری پردردسر ، اما ضروری است ، روند برنامه ریزی ، مدیران یا کارآفرینان را وادار می کند که کاملا دریابند آنچه را که می خواهند بدست بیاورند و اینکه چطور و کی آنرا انجام دهند. حتی اگر هیچ حمایت خارجی هم نیاز نباشد ، طرح کسب و کار می تواند برای دوری گزیدن از اشتباهات یا تشخیص فرصتهای پنهانی نقش حیاتی را بازی کند.
برای عده بسیار زیادی از کارآفرینان و طراحان ، روند طرح ریزی ( فکر ، مذاکره ، تحقیق ، تجزیه و تحلیل ) به اندازه طرح نهایی و یا حتی بیشتر از آن مفید است.
بنابراین حتی اگر به یک طرح رسمی نیاز ندارید ، درباره روند طرح ریزی بطور دقیقی فکر کند. این کار می تواند سود زیادی برای طرح کسب و کار شما داشته باشد.
هفته های بسیار زیاد کار سخت و پیش نویسهای متعدد را از زمان بروز طرح تا گرفتن حق کار پیش بینی کنید. یک طرح مکتوب واضح با بسته بندی جذاب سبب خواهد شد تا حامیان ، سرمایه گذاران و ... آسانتر به آن گرایش پیدا کنند . یک طرح کسب و کار کاملا آماده نشان خواهد داد که مدیران یا کارآفرینان، کار را می شناسند و آنها را برای پیشرفت طرح بر حسب فرآوریها ، مدیریت ، سرمایه ها و مهمتر از همه بازارهای اقتصادی و رقابت اندیشیده اند.
این روزها مباحث فراوانی پیرامون ویژگیهای شخصیت کارآفرین مطرح است، لیکن تنها تعداد کمی از کارآفرینانی که من طی سه سال گذشته با آنها برخورد کرده ام، از چنین ویژگیهایی برخوردار بوده اند. من پی برده ام که بسیاری از افراد (فروشندگان، جراحان، روزنامه نگاران، پژوهشگران و حتی موسیقیدانان)،حداقل در مواردی کارآفرین هستند. در مجموع استنباط من از کارآفرینان موفق این است که کارآفرینی نوع خاصی از شخصیت نبوده،بلکه ناشی از منظم بودن نوآوری است.
نوآوری وظیفه ای ویژه بریا کارآفرینی است، چه در یک صنعت باشد، یا در یک نهاد خدمات عمومی و یا در کاری که فرد به تنهایی یک آشپزخانه خانوادگی انجام می دهد و بدین معناست که از طریق کارآفرین می تواند هم ثروتهای جدید ایجاد کرده، منبع آفرین باشد و هم به منابع موجود، استعداد بیشتری بریا ثروت آفرینی ببخشد.
امروز تعریف مناسب کارآفرینی با بیشترین ابهام روبروست. برخی صاحبنظران این واژه را برای اشاره به همه صنعت های کوچک بکار می برند و برخی دیگر برای صنعت های جدید از آن استفاده می کنند. به هر حال،موسسات کارآمد فراوانی وجود دارند که از کارآفرینی بطور موفقیت آمیزی بهره برداری می کنند. بنابراین، این اصطلاح به اندازه یا عمر خاصی از سازمان اشاره نمی کند. بلکه منظور از آن، نوع خاصی از عملکرد است که در بطن آن نوآوری نهفته است. نوآوری کوششی برای ایجاد تغییرات هدف دار در توانایی های اقتصادی یا اجتماعی سازمان است.
با فرمت ورد
تعداد صفحات: 39
بخشی از متن:
موضوع: مقاله ای در خصوص بازاریابی در ایران
مقدمه
کشور ایران با تنوع وسیع آب و هوایی در پارهای از مناطق آن در زمینه تولید برخی از محصولات کشاورزی نظیر پسته، خرما، کشمش، بادام، گردو، زعفران و زیره و زرشک از مزیت نسبی قابل توجهی برخوردار است ، لذا جهت اتخاذ سیاستهای مطلوب در زمینه بهبود نظام بازاریابی و بازاررسانی و توسعه صادرات آنها نیاز به مطالعات اقتصادی به صورت علمی حائز اهمیت میباشد (ترکمانی، 1378) .ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده زیره و زرشک دنیا هنوز در بازار جهانی جایگاه مشخص و روشنی ندارد و مجبور است به دلایلی از جمله تبلیغات منفی رقبا محصول خود را به کمتر از نصف قیمت جهانی بهفروش رساند لذا در این مطالعه وضعیت بازاریابی و بازاررسانی این محصولات به صورت مطالعهای موردی در مناطق عمده کشت استان خراسان مورد بررسی قرار گرفته است.از جمله اهداف این مطالعه: بررسی و شناخت عملیات بازاررسانی زیره و زرشک، تعیین مسیر، حاشیه، سود، کارایی و ضریب هزینه بازاریابی زیره و زرشک، برآورد هزینه خدمات بازاریابی و بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی زیره و زرشک و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت بازاریابی زیره و زرشک می باشد. با توجه به فقدان انتشار مطالعات اقتصادی جامع در زمینه های فوق، در مورد زیره سبز و زرشک ایران ضرورت و اهمیت این تحقیق را نیز ایجاب مینماید. در این تحقیق جامعه آماری مورد مطالعه زیره کاران و زرشک کاران استان خراسان میباشد. برای انجام تحقیق شهرستانهای سبزوار، اسفراین، تربتحیدریه قائنات و بیرجند انتخاب و جمعا 100 پرسشنامه تولید کننده زیره و زرشک، 25 پرسشنامه عمده فروش و 50 پرسشنامه خرده فروش تکمیل گردیده است. انتخاب کشاورزان با روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای صورت گرفت. جمع آوری اطلاعات و تکمیل پرسشنامهها به صورت مقطعی در سال زراعی 1380 انجام گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها و برآورد مدلهای مورد استفاده از بسته نرم افزاری Eviews استفاده شده است. برخی از مطالعات و تحقیقاتی که در زمینه بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی در داخل و خارج از کشور انجام شده، در زیر عنوان گردیده است:
Charles and Gray (1993) برای بررسی عوامل مؤثر بر حاشیه بازاریابی، 4 مدل حاشیه بازاریابی استفاده کردند. این دو بر این باورند که حاشیه بازاریابی به قیمت خرده فروشی، قیمت سرمزرعه و هزینه نهادههای بازاریابی بستگی دارد. Rajagopal (1992) در تحقیقی در ناحیه باستار هندوستان، کارایی اقتصادی بازاریابی ذرت را بررسی کرد. نتیجه این تحقیق نشان داد که در اغلب بازارها، ضریب همبستگی بین میزان تولید و مازاد قابل فروش معنی دار است، اما رابطه بین حاشیه سود و حجم فروش معکوس میباشد به طوریکه افزایش حاشیه سود در مکانهایی وجود دارد که مازاد قابل فروش کمتری وارد بازار گردد. محقق در پایان، جهت بهبود سیستم بازاریابی، پیشنهاد میکند که در ناحیه مورد بررسی، باید مسیر بازاررسانی این محصول تغییر کند.
شیروانیان و نجفی (1378)، به بررسی بازاریابی گوجه فرنگی در استان فارس پرداختند همچنین در این مطالعه عرضه و تقاضا، عملکردها، سازمان بازاریابی، انواع بازارها و قیمت فروش این محصول در سطوح مختلف بازاریابی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که در زمینه عملکرد بازاریابی و قیمتها مشکلات عمدهای وجود دارد از طرفی به علت اینکه دولت در ارائه اطلاعات بازاریابی اقدامات لازم را انجام نمیدهد گروه باربارکنها وارد بازار شدهاند. این گروه به علت آگاهی از وضعیت بازارهای موجود و قیمتها به صورت مقطعی وارد نظام بازاریابی شده و بازار را در تسلط خود در آوردهاند. دولت به جای اینکه به نظارت و مراقبت بازار بپردازد، اقدام به دخالت در امور بازار نموده که این امر پیامدهای نامطلوبی را به همراه داشته است. لذا در پایان پس از بررسی ویژگیهای تولید، سازمان بازاریابی، انواع بازارها و قیمت محصول در سطوح مختلف بازاریابی، نتیجه گرفتند که دخالت مستقیم دولت در فرآیند بازاریابی مطلوب نبوده و نظارت دولت را سفارشمینمایند. سالم (1379)، در پژوهشی مسائل بازاررسانی انار در استان یزد را مورد بررسی قرار داد. در این پژوهش 8 مسیر مهم بازاریابی شناسایی گشت که 4 مسیر آن منجر به صادرات و باقی مانده به مصرف کننده داخلی ختم میشود. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد در مسیری که تولید کننده به طور مستقیم محصول خود را در اختیار خرده فروش قرار میدهد، کمترین حاشیه و در مسیری که تولید کننده محصول خود را در اختیار عمده فروش قرار داده و عمده فروش محصول را به میدانتره بار و دیگر نقاط میبرد بیشترین حاشیه بازار وجود دارد. همچنین در مسیری که تولید کننده محصول خود را به خرده فروش داده او نیز صادر مینماید، بیشترین سهم تولیدکننده و در مسیری که محصول از طریق تولیدکننده صادر میشود کمترین سهم تولید کننده مشاهده میگردد.
دانشور و مظهری (1379)، در تحقیقی تحت عنوان «نگرش اقتصادی- اجتماعی بر جایگاه محصولات کشاورزی راهبردی ویژه خراسان» نقشی را که تولید زرشک در ایجاد درآمد، اشتغال زایی و کمک به توسعه اقتصادی - اجتماعی منطقه داشته، بررسی نمودند. نتایج نشان داد که تولید زرشک باعث افزایش بهرهوری نیروی کار، کاهش نرخ بیکاری پنهان در بخش کشاورزی و... میگردد لذا توجه بیش از پیش به تولید کشاورزی زرشک و افزایش سطح زیر کشت آن در استان و سرمایهگذاری در راستای صنایع وابسته به آن ، روند توسعه اقتصادی - اجتماعی مناطق محروم جنوب استان خراسان را بهبود خواهد بخشید. در ضمن این مطالعه ارزشافزوده حاصل از زرشک خشک در کل منطقه بیرجند و قاین را 6/5 میلیارد ریال و ارزش افزوده زرشک تبدیل شده به افشره در کل منطقه بیرجند و قائن را 22 میلیارد ریال ذکر نموده است.
با فرمت ورد تعداد صفحات: 39
بخشی از متن:
بخشی از متن:
در این پست ما نسخه نامحدود برنامه Telepopup را به همراه فول آموزش اختصاصی سایت اندروید سیتی قرار داده ایم که با استفاده از آن می توانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق بخشید و به افزایش اعضای کانال تلگرامی خود شتاب دهید و یا محصول و کار خود را به سیل عظیم کاربران تلگرام نشان دهید.
نرم افزار تله پاپ آپ ، نسخه لایسنس نا محدود ، فروش به مدت محدود
بخشی از متن:
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات :17
فهرست مطالب :
مقدمه
طرح اجرای تحقیقات بازاریابی پیوسته آنلاین
اصول تحقیقات بازاریابی آنلاین نظامدار
گروه های کنترلی و تجربی مشابه
دانش فعال
تجربیات صریح و ضمنی
تعیین حساسیت قیمت
تعیین تاثیرات اوراق سازی / وفاداری به نمونه کالا
سفارش مجدد کاتالوگ
مباحث و نتایج
چکیده ای از مطالب :
تحقیقات بازاریابی پیوسته و آنلاین ( کامپیوتری )
تصمیمات بازاریابی نوعاً بر مبنای تحقیقاتی که ، از طریق خدمات پستی سریع ، پیام مراکز خرید ، گفتگوی تلفنی ، مذاکرات گروهی منسجم و موردی از این صورت می گیرند ، اتخاذ می شوند . این شیوه های مربوط به تحقیقات بازاریابی وقت گیر و پر خرج بوده ، و برای دستیابی به نتایج دقیق مستلزم تلاش و کوشش زیادی می باشد . این مقاله شیوه نوینی را برای انجام تحقیقات بازاریابی آنلاین ارائه می دهد ة که بر مبنای چندین نظریه از جمله دانش فعال و موثر ، گروههای کنترلی و تجربی مشابه ، و تجربیات صریح و ضمنی می باشد . این نظریات ، توام با فرصت هایی که به واسطه تعداد فراینده خریداران آنلاین ایجاد می شوند ، می توانند تحقیقات بازاریابی سریع ، منظم و کم هزینه ای را سبب گردند .
لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت برای شما فعال می شود و یک نسخه از آن برای شما ایمیل می شود
بخشی از متن:
بخشی از متن:
چکیده:
سال ۹۲ با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید تا سرآغازی برای بهاری دیگر و سالی نو باشد، اتفاقاتی که در نیمه دوم سال گذشته رخ داد امیدهایی را در دل فعالان اقتصادی پیرامون بهبود فضای کسب و کار پدید آورد و امید می رود سال جدید برای بخش خصوصی و صنعتگران کشور، سالی حداقل بهتر از چند سال گذشته، باشد. به هر حال، لازمه رشد و شکوفایی در یک کشور رشد و توسعه و ارتقاء صنایع تولیدی مدرن و کارآمد میباشد که در صورت وجود سختافزاری این چنین و حتی بالاتر از آن فراهم نمودن زیرساختها و بستر رشد و تعالی تولیدات صنعتی و بهرهبرداری از تکنولوژیهای روز دنیا مقولهای مهم بنام کابل نیاز دارد که بتواند چرخهای صنعت و تولید یک کشور را به حرکت در آورد و آن را متعالی نماید و این چنین بود که دانشجویان گروه ۶ سمینار مسائل بازاریابی برآن شدند تا موضوع خود را تسخیر بازارهای جهانی کابلهای ویژه و فشارقوی قرار دهند .
فهرست :
مقدمه
تاریخچه کابل در دنیا
تاریخچهی کابل در ایران
سیاست های کلان تولیدکنندگان کابل
چشم انداز
ماموریت
منابع انسانی
ماشین آلات
فروش و سهم بازار
مشکلات
پیشنهادات
نتیجه گیری منابع
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 14 صفحه
بخشی از متن:
آشنایی با مفهوم
« صادرات و بازاریابی »
و
برخی اصطلاحات بازرگانی
مقدمه :
در برنامه سوم و چهارم ، صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده است و بر آمادگی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی جهت بکارگیری استراتژی های صادراتی تأکید گردیده است .
توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه ها
و تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بانکها ، بیمه ، حمل و
نقل و . . . به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .
نوع فایل : ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه :16
بخشی از متن:
آشنایی اجمالی با این سازمان
پس از پیروزی انقلاب و با توجه به احساس نیاز مبرم جامعهی انقلابی به تشکیلات منسجم و یک مرجع مشخص برای تبلیغات اسلامی که همه بتوانند بدان مراجعه کنند، با مشورت جامعهی مدرسین و همکاری دفتر تبلیغات قم، در تیرماه سال ۱۳۶۰، شورای عالی تبلیغات اسلامی تشکیل و به محضر امام معرفی شد و امام (ره) نیز آن را مورد تأیید قرار دادند.
آشنایی با مشکلات این سازمان
بخشی از متن:
استراتژی بازاریابی
بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟
نوع فایل : ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه : 20
بخشی از متن:
پرسشنامه تاثیر تبلیغات بر موفقیت برند در سال 2007 توسط تای تهیه و تنظیم شد .این پرسشنامه دارای 20 سوال 5 گزینه ای است که با مقیاس لیکرت نمره گذاری شده است .همچنین 4 مولفه را در بر می گیرد و هدف از آنبررسی میزان تاثیر تبلیغات بر موفقیت برند تجاری سازمان است
بخشی از متن:
قسمتی از دستنوشه : تا حالا دقت کردی که وقتی براتون اس ام اس تبلیغاتی میاد تا بازش نکنی نمیتونی از دستش خلاص بشی ...
یا دیدی وقتی ظهر خوابیدی یکی زنگ میزنه خونه ات و تا برمیداری میره روی تلفن گویا و هر چقدر هم بهش بگی ساکت شو ، حرح خودش را میزنه ...
نویسنده : محمد حسین حیدرگوی
2 صفحه pdf
بخشی از متن:
بازاریابی عصبی
بخشی از متن:
این فایل برای درس سمینار در مدیریت تهیه شده و حاوی 12 اسلاید می باشد که حاوی مطالب زیر است:
بخشی از متن:
تکنولوژی اطلاعات وشبکه جهانی اینترنت تجارت ودادو ستد جهانی را وارد عصر جدیدی به نام EC (تجارت الکترونیک) کرد
که با سرعت زیادی در حال گسترش است بر اساس امار ارایه شده با حضور کسب وکار انلاین در سال 2004 در امد جهانی کسب و کار اینترنتی به سقف 7/2 تریلیون دلار رسید.
تعداد :116 اسلاید
چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده بودن مقالات و ظاهر زیبای اسلایدها می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقالات را با ورژن office2010 به بالا باز کنید