بخشی از متن:
بازاریابی ورزشی / بازاریابی در صنعت سوارکاری و بازاریابی در ورزش تنیس
بازاریابی:
بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی - اجتماعی تعریف میشود که بوسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند. برای روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.
بازاریابی ورزشی:
بازاریابی ورزشی دربرگیرنده تمام فعالیتهائی است که برای ارضاء نیازها و خواستههای تماشاچیان ورزشی طراحی شدهاند.
مفاهیم بازاریابی:
نیاز ها: احساس محرومیت همان نیاز است. مانند نیازهای فیزیکی (غذا و پوشاک) و یا نیاز اجتماعی (احساس تعلق)
خواسته: زمانی که نیاز انسان تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت انفرادی به خود بگیرد. برای مثال نیاز می تواند گرسنگی باشد و خواسته میتواند لوبیا در کشور های آسیایی و یا گوشت در کشورهای اروپایی باشد.
تقاضا: خواستهها وقتی با قدرت خرید همراه شوند تبدیل به تقاضا میگردند. مثال: تقاضا برای خرید وسایل ورزشی در کشور از وسایلی استفاده می کنیم که براحتی بتوانیم آن را خریداری کنیم.
کالا: هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، به دست آوردن، استفاده و یا مصرف در بازار عرضه کرد و توانایی تأمین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد، کالا تلقی میشود.
مبادله: دریافت چیزی مطلوب از کسی دیگر، در مقابل ارایه مابهازایی به او.
معمله: داد و ستد بین طرفین که مستلزم وجود حداقل دو کالای با ارزش، شرایطی که بر سر آن توافق میشود و زمان و مکان توافق است.
بهینه کردن ارزش برند:
ارزش برند دربردارنده کلیه تجارب و نوع نگاه مشتریان از سازمان، محصول و خدمات شماست. داشتن برندی مناسب در نظر مشتریان، در ظاهر کار ساده ای به نظر می رسد اما در عمل نیازمند درک واقعی تمامی مشتریان شماست که کار دشواری است. ما می توانیم از طریق تحلیل روند برند، جایگاه یابی برند، ایجاد ارزش ویژه برند و ردیابی روابط برند شما را در ایجاد یک برند با ارزش کمک کنیم.
استفاده از فرصت های رشد بازار:
آگاهی و تحلیل روندهای بازارهای جدید می تواند به رشد کسب و کار شما کمک زیادی کند. اما چگونه می توانید تشخیص دهید که کدام روند در بازار برای کسب و کار شما مهم است؟ و چگونه از روند های مهم در بازار به نفع کسب و کار خود استفاده می کنید؟ ما می توانیم به سوال های موجود که بر سر راه هر کسب و کاری قرار می گیرد، با استفاده از موارد زیر پاسخ دهیم:
- تحلیل روندهای بازار
- اطلاع دادن از بینش های بازار
- تقسیمات بازار
- برنامه ریزی استراتژیک
بهبود عملکرد کانال های بازاریابی:
اینکه شما باید بر چه اساسی کانال های توزیع خود را انتخاب کنید، با چه روش هایی کالاها و خدمات خود را به مشتریان برسانید، از چه واسطه هایی باید استفاده کنید، می تواند در بازار رقابت آمیز امروزه چالش های جبران ناپذیری را برای شما بوجود آورد.
بهبود ارتباطات و تبلیغات :
اجرای درست تبلیغات و ارتباطات می تواند به طور شگفت انگیزی بر عملکرد کسب و کار شما موثر باشد. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا استراتژی های بازاریابی خود را هدف بگیرید، آزمایش کنید و در نهایت به بهترین حد ممکن برسانید. ما می توانیم چنین هدفی را با اجرای موارد زیر، انجام دهیم:
- برنامه ریزی تبلیغات و ارتباطات
- بهینه کردن تبلیغات
- اندازه گیری اثربخشی تبلیغات و ارتباطات
این فایل در قالب power point و به تعداد 17 اسلاید سوارکاری و 16 اسلاید تنیس می باشد.