وبلاگ تخصصی آموزش برند سازی|صفر تا صد برند سازی

آموزش های حرفه ای برند سازی و بازاریابی و تبلیغات و توسعه کسب و کار با ویهان | صفر تا صد برند سازی و روش های نوین برند سازی و برند سازی کسب و کار

وبلاگ تخصصی آموزش برند سازی|صفر تا صد برند سازی

آموزش های حرفه ای برند سازی و بازاریابی و تبلیغات و توسعه کسب و کار با ویهان | صفر تا صد برند سازی و روش های نوین برند سازی و برند سازی کسب و کار

بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی

دانلود بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی

بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی
بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 45800 تومان

بخشی از متن:

تحقیق بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی در حجم 61 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:

ورودیه ها Entrance Fees

در ایران نرخ ورودیه بین ایرانی ها و خارجی ها متفاوت است. که به مسافر خارجی می گوییم که دولت برای مردم سوبسید می دهد تا آنها را تشویق کند. طبق Itinarary امکان را در نظر گرفته و لیست هزینه ها را از میراث فرهنگی گرفته و محاسبه می کنیم.

باربری Porterage

معمولاً می گویند دو قطعه برای هر نفر two pieces per person  مثلا باربر فرودگاه برای هر تکه بار 300 تومان می گیرد برای برگشت هم همینطور که برای تمام مسیرها آنرا جمع میکنیم، برای هتلها هم شاید خودشان عدد بدهند. اگر هتل عددی را تعیین نکرد خودمان برای باربری های هتل مبلغی را به عنوان انعام در نظر می گیریم که مجموع اینها را به عنوان Portrage به حساب می آورند.

 

بیمه Insurance

مسافر بیمه می شود تا در صورت بروز خطر بتوان از آن استفاده کرد (بیمه سفر) مثلاً در تور داخل شهر 10 تومان و در تور خارج شهر 50 تومان و برای تور Outgoing بیشتر خواهد بود که باز هم ارزش خود را دارد. برای تورهای ورودی  کشور خودشان بیمه را انجام میدهد و تور خارجی را ما خودمان بیمه می کنیم. در نتیجه تور در تور Incoming هزینه ندارد.

روادید Visa

تور داخلی ویزان ندارد اما برای تور خارجی ویز ا با هزینه مشخص وجود دارد. در تور ورودی هزینه ویزا در کشور مبدا پرداخت می شود. در ایران برای تورهای ورودی خدماتی انجام می شود تا در کار تسریع شود. اینجا منتظر نمی مانیم تا سفارت ایران در آن کشور اقدام کند و جواب بدهد چون ما نگرانیم شاید ویزا دیر شود و ما نتوانیم تور را اجرا کنیم . برای اینکار به وزارت امور خارجه می رویم و روز مورد نظر برای دریافت ویزا که هزینه ای هم برای فرد بابت آن پرداخته ایم و در کشور مبدا پرداخت شده مراجعه می کنیم.

هدایا Gifts

اکثر تور گردانان دنیا چنین کاری را انجام نمی دهند. اما اینکار تاثیر زیادی دارد. منظور از Gift هدیه بسیار ساده ای است که معمولاً صنایع دستی آن کشور است که جای دیگری پیدا نمیشود و چون در دسترس همه نیست برای مسافر اهمیت دارد. دادن کادوی کوچک در روز آخر مثلا حدود 400 یا 500 تومان معادل نیم دلار تاثیر بسزایی دارد.

Fixed Costs

هزینه های ثابت

حمل و نقل Transportation

راهنما Guide

حمل و نقل transportation

اتوبوس و راننده که در اینجا Transfer را هم شامل می شود . طبق برنامه یک ترانسفر ممکن است کافی باشد. ترانسفر و ترانسپورتهای مورد نیاز را در نظر گرفته و مجموع آنرا محاسبه میکنیم. که بهتر است اگر برا پرواز برویم اتوبوس محلی می گیرمی و ناهار و شام ندارد. اما در سفر با اتوبوس اقامت و خوراک راننده را هم باید در نظر گرفت که با Motorcoach company صحبت می کنیم که بهتر است هزینه راننده با خودمان باشد. زیرا شاید خود Motoroach Company بگوید خودم هزینه را حساب می کنم ولی در عمل به او پول کمی بدهد که راننده را از آمادگی کامل ساقط کند. پس خودمان هزینه را می دهیم تا راننده بتواند بخوبی کارش را انجام دهد.

راهنما Guide

در اینجا صحبت از Guide خود شدن است و با Leader کاری نداریم زیرا او هم مانند یک مسافر برای ما هزینه دارد. مانند هتل پرواز حمل و نقل بیمه و غیره پس به سراغ Guide می رویم که پرداخت حقوق و هزینه های دیگر او را در نظر می گیریم.

پرداخت 120000 = 12 روز X 10000 روزی

هزینه ها می تواند هر کدام از هزینه های متغیر باشد . هتل که به تعداد گروه بستگی دارد مثلاً 30 نفر یک اتاق مجانی به راهنما. هزینه مثل برای راهنما ریالی است و مانند مسافر دلاری نمیباشد . مجموع پرداخت و هزینه ها را هزینه راهنما می گویند . ورودیه ندارد زیرا همراه با گروه کارت را نشان می دهد. برابری ندارد راهنما می گویند. ورودیه ندارد زیرا همراه با گروه کارت را نشان می دهد . باربری ندارد . راهنمای داخلی برای بیمه هزینه چندانی ندارد و بهتر است بیمه شود. راهنما ویز ا ندارد زیرا در همان محل است و با لیدر فرق می کند. راهنما هدیه ندارد.

دیگر هزینه های متفرق مثل انعام، رفع مشکلات ، انعام به رستورانها برای خدمات بهتر وهزینه های پیش بینی نشده که مبلغی را برای آن در نظر می گیریم.

حالا که A – هزینه های متغیر B- هزینه های ثابت مشخص شد نرخ تور را محاسبه می کنیم هزینه های متغیر که عیناً باید برای همه مسافرین هزینه شود را با هزینه های ثابت جمع کرده تقسیم بر تعداد مسافر می کنیم . تذکر اینکه در اینجا لیدر به عنوان تعداد نیست.

مجموع هزینه ثابت و متغیر هر نفر          ‍‍C= تعداد مسافر : A+B

تا اینجا هزینه هر نفر و لیدر هم مثل بقیه حساب شده که قرار است لیدر مجانی بیاید و سرشکن روی مسافر شود.

مجموعه هزینه های هر نفر با لیدر مجانی که سرشکن شده D= تعداد مسافر : C+C

هزینه + درصدی از آن که بطور متداول سود 15 تا25% است D+%D

شاید تور را بدون سود در نظر بگیرید البته این سود سود ناخاص است که هزینه های جاری و سربار شرکت را هم باید در نظر گرفت آب ، گاز، تلفن ، فاکس و حقوق کارکنان.

از 20% سود 7% هزینه های جاری شرکت است (over head charges) که 17% سود برای ما باقی می ماند.

نرخ میزبان تور D-%D=E

سود خالص برای تور قابل محاسبه نیست.

حال نرخ این تور را به تور گردان Cli/n  nt اعلام می کنیم . اینها همه محاسبات Receptive To- Operator بوده حال Client To – Operator باید محاسبات خود را انجام دهد.

هزینه ویزا پرواز بیمه و حقوق و هزینه های لیدر که شاید بصورت پرواز مجانی باشد که آنصورت حذف می شود و شاید هم بیمه مجانی باشد. مجموع هزنیه های هر نفر داخلی و خارجی مساویست با L

(تعداد مسافر: Leader+ بیمه H + ویزا G + پرواز F)

نرخ تور   Client to Operator M= L+%L

معمولاً Client تور را به فروشنده ها میدهد.

پس نرخ نهایی تور که توسط مسافر پرداخت میشود N= کمیسیون فروشنده 5% + نرخ تور M

این نرخ را می نویسیم بعد کنار آن نرخ Supplement را برای مسافر اگر اتاق یکنفره می خواهد می نویسیم . مثلاً 310 $ برای SGL (supplement)

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

بازاریابی در دفاتر خدمات مسافرتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد