بخشی از متن:
بازاریابی تلفنی چیست؟
تعریف بازایابی تلفنی:
بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده از تلفن استفاده میکند تا با مشتریان ارتباط برقرار کرده و بتواند به آنها اطلاعاتی ارائه کند ،آنها را برای ارتباط با شرکت ترغیب کند ، و نهایتا بتواند محصولی را بفروشد .
در این نوع بازاریابی فرآیندهای جذب ، حفظ و رشد مشتری از طریق ابزار تلفن صورت می پذیرد .
تاریخچه بازاریابی تلفنی :
بازاریابی تلفنی نشان ثبت شده ای است که مالک آن آقای ناجی تهرانی است.
وی مجله بازاریابی تلفنی (telemarketing magazine) را در سال 1982 منتشر کرد.
بازاریابی تلفنی به دو دسته اصلی تقسیم می شود.
بازاریابی صنعتی B2B
بازاریابی مصرفی B2C