بخشی از متن:
پروپزوال بررسی تاثیر تبلیغات رسانههای اجتماعی بر ابعاد کیفیت برند با نقش میانجی محصولات سبز
یکی از باارزشترین داراییهای هر شرکت برند آن شرکت است. امروزه هویت برند همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش میآفریند، از اینرو ارتقای برند در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل میگردد. برند تصویری از محصولات در بازار است. افرادی که با برند سر و کار دارند، در پی کیفیت یا خصوصیات خاصی هستند که آن را ویژه یا منحصر به فرد مینماید. از طرفی؛ این مردم هستند که به نامهای تجاری زندگی میبخشند نه شرکتها؛ نامهای تجاری را در نباید در کارخانهها و استودیوها جستجو نمود، همچنین نباید در ترازنامه شرکتها در جستوجوی آنها بود؛ بلکه ذهن مشتری، کارمند، تولید کننده و سایر ذینفعان جایگاه نامهای تجاری هستند. چنانکه فلدویک (1996) میگوید: برند مجموعهای از تصویرها و برداشتها در ذهن مصرفکننده است. کالا چیزی است که در یک کارخانه ساخته میشود، اما برند چیزی است که بهوسیله مشتری خریداری میشود (بخشی و روشن، 1395). موضوع کیفیت برند در دهه 1990 مطرح شد و تا به امروز بهعنوان یکی از مهمترین موضوعات در مدیریت بازاریابی جای دارد. یکی از دلایل مهم مفهوم کیفیت برند این است که کیفیت برند سبب نوعی مزیت رقابتی برای بازاریابان میشود (کیم و هوآن ، 2011). کیفیت برند از مهمترین داراییهای نامشهود شرکتها میباشد. مفهوم کیفیت برند برای اولین بار در بازار B2C توسعه یافت و این واقعیت اثبات شده است که برای موفقیت در بازار رقابتی امروز، باید توجه ویژهای به کیفیت برند و مدیریت برند داشته باشیم (سمدی و همکاران ، 2017). امروزه جوهره فلسفه کسب و کار مدرن، در دوران ارتباطات رسانههای اجتماعی و کسب و کار بسیار شفاف است که امکان کنترل را برای مدیران بازاریابی فراهم آورده است. تقریبا 97% از شرکتها حداقل دارای یک وبسایت هستند، 89% مدیران بازاریابی از سیستم عاملهای اجتماعی استفاده میکنند تا بتوانند مشتریان را جذب کنند (استلذنر ، 2014)، از سال 2015 سالانه حدود 22/8 میلیون دلار شرکتها صرف تبلبغات در رسانههای اجتماعی میکنند (ساس ، 2013). بنابراین میتوان بیان نمود که رسانههای اجتماعی بهعنوان یک پدیده تجاری، فرهنگی و اجتماعی در طی چند سال گذشته به شدت توسعه یافتهاند. رسانههای اجتماعی توجه متخصصان و اساتید دانشگاه را به ویژه با توجه به چالشها و فرصتهایی که در مدیریت بحران مطرح است، جلب کرده است (سوری و همکاران ، 2014).